Följande tio punkter beskriver ganska väl hur en terrier betraktar ägandeförhållanden mellan dig och sig själv.
Lagen gäller allt som råkar komma i din terriers väg.


- Om jag tycker om det så är det mitt
- Om jag har det i munnen så är det mitt
- Om jag kan ta det ifrån dig så är det mitt
- Om jag hade det förut så är det mitt
- Om det är mitt så kan det aldrig vara ditt på något vis
- Om jag tuggar sönder det så är alla bitar mina
- Om det ser ut som mitt så är det mitt
- Om jag såg det först så är det mitt
- Om du leker med något och lägger det ifrån dig så är det automatiskt mitt !
- Om det är trasigt eller tråkigt så är det DITT
- Om det går att äta, så är det absolut mitt !

En gammal lag men ack så sann...

lördag 10 december 2011

Positiva nyheter om Fredrik Steen :)

Jag MÅSTE ju bara få vidarbefodra den glada nyheten om att den duktiga hundtränaren och schäfer-
uppfödaren Fredrik Steen har gått och blivit med Staffordshire bullterrier!!
STORT GRATTIS till ett utmärkt rasval Fredrik, och oj va spännande det ska bli att få följa den lilla (som f.ö kommer ifrån England)!

Är ju själv uppväxt med bruks/vallhundsraser så det ska bli roligt att få höra hur Fredrik kommer uppleva det att ha en helt annan typ av hund i schäfersällskapet. Att ha en terrier är en helt annan typ av "utmaning" än en brukshund, mej OJ en SÅ mycket roligare utmaning om ni frågar mig!! Och just mixen bull OCH terrier gör utmaningen ÄNNU roligare, för oavsett vilket typ av bull&terrierhund man har så måste man hela tiden tänka om, tänka nytt och använda sin fanatasi och uppfinningsrikedom i sitt hundägarskap......men OJ vad man LÄR sig på det, själv har jag blivit en SÅ mkt bättre hundägare sen jag kom i kontakt med dessa hundar!! Och framförallt, man har ju så KUL och får sig så himla många goa skratt!! Jag skulle vilja påstå att det NÄSTAN är omöjligt att bli arg på en bull&terrierhund för dom avväpnar dig med sin leende mun och sin spjuveraktiga blick, så vare sig du vill det eller ej så brister du ut i skratt :)

Att just Fredrik är "uppgiften" mogen för att ha en staff är det ju ingen som behöver betvivla, men oavsett hur duktig han redan är med hundar så tror jag faktiskt att han kommer få en massa nya och roliga erfarenheter med den här lilla krabaten :)
Så än en gång Fredrik, GRATTIS och stort lycka till med det lilla underverket :D