Följande tio punkter beskriver ganska väl hur en terrier betraktar ägandeförhållanden mellan dig och sig själv.
Lagen gäller allt som råkar komma i din terriers väg.


- Om jag tycker om det så är det mitt
- Om jag har det i munnen så är det mitt
- Om jag kan ta det ifrån dig så är det mitt
- Om jag hade det förut så är det mitt
- Om det är mitt så kan det aldrig vara ditt på något vis
- Om jag tuggar sönder det så är alla bitar mina
- Om det ser ut som mitt så är det mitt
- Om jag såg det först så är det mitt
- Om du leker med något och lägger det ifrån dig så är det automatiskt mitt !
- Om det är trasigt eller tråkigt så är det DITT
- Om det går att äta, så är det absolut mitt !

En gammal lag men ack så sann...

lördag 10 december 2011

Börjar flytta mig så smått...

Som sagt, eftersom man inte kan lösenordsskydda enstaka inlägg här på blogger så kommer jag vart det lider att helt sluta blogga här inne. Har ju letat ny bloggportal länge men jag å mina kassa datakunskaper har ju gjort att jag haft svårt att finna mig tillrätta på andra ställen, antingen så HAR dom helt enkelt varit för dåliga och inte uppfyllt de mest grundläggande kraven som jag har på en bloggportal, eller så har det varit så jäkla krångligt så jag har gett upp med att försöka mig på att blogga där.

Nåväl, nu har jag iaf så smått börjat komma igång på ett nytt ställe (har provat där förut med inte fått till det som jag vill ha det), och nu ska jag ge det ett allvarligt försök!!
Jag känner att jag behöver en nystart med det mesta i mitt liv, och bloggen och bloggandet är en del av det. Jag kommer hänga kvar här ett tag till för det kommer ta tid innan jag kommer få kläm på min nya blogg känner jag, men när jag fått det så kommer jag sluta blogga här helt, även om denna bloggen får ligga kvar.
Så här har ni iaf min nya blogg som heter Jag, min staff och vårt liv i rosa!! vad annars ;)

So welcome to my new crib :D

2 kommentarer:

Systerdyster sa...

Snygg blogg, din nya. Jag försökte kommentera men se, det fick jag inte.
Kram!

Gullan sa...

Tack! Va, fick du inte? Satt uppe hela natten med den för jag fick göra om och byta bloggadress för jag lyckades sabba permalänken på nåt sätt, det verkar fortfarande inte funka som det ska med en massa saker då :(
Jag har inställt att vem som helst kan kommentera och att förgranskning bara ska dske om nån kommenterar för första gången, så du borde ju kunnat skriva, hm skumt! Får kolla det. Det är mkt mer anväbdarvänligt här, och blogger har ju blivit MKT bättre mot förr, men det är en stor miss av dom att man inte kan lösenordsskydda enbart vissa inlägg, då måste man isåfall lösenordsskydda hela bloggen och det vill jag ju inte!

Tack för att du påtala problemet, kram!!