Följande tio punkter beskriver ganska väl hur en terrier betraktar ägandeförhållanden mellan dig och sig själv.
Lagen gäller allt som råkar komma i din terriers väg.


- Om jag tycker om det så är det mitt
- Om jag har det i munnen så är det mitt
- Om jag kan ta det ifrån dig så är det mitt
- Om jag hade det förut så är det mitt
- Om det är mitt så kan det aldrig vara ditt på något vis
- Om jag tuggar sönder det så är alla bitar mina
- Om det ser ut som mitt så är det mitt
- Om jag såg det först så är det mitt
- Om du leker med något och lägger det ifrån dig så är det automatiskt mitt !
- Om det är trasigt eller tråkigt så är det DITT
- Om det går att äta, så är det absolut mitt !

En gammal lag men ack så sann...

onsdagen den 23:e november 2011

Det kommer mera.....

Ja mycket kan man anklaga mig för, men knappast för att jag tokuppdaterar min blogg!
Tindra har fått valpar och är nu på Gotland och jag har Tindras mamma Lyra här under tiden. Jag har mkt att blogga om men inte riktigt orken, dessutom så kommer den här bloggen att upphöra. Dels är det för att jag inte känner att bloggen blivit det jag hade tänkt mig från början, dels för att jag vill hitta en annan bloggportal. Egentligen trivs jag här på blogger men en stor nackdel är att man inte kan lösenordsskydda vissa inlägg bara, utan isåfall måste hela bloggen vara lösenordsskyddad.
Än har jag inte hittat var jag vill hålla till istället, men jag ska ta tag i det nån dag framöver för tro mig, jag har MYCKET att blogga om!!!
Så jag återkommer med ny adress vart det lider, och den här bloggen kommer att ligga kvar för läsning även framöver :)

Inga kommentarer: