Följande tio punkter beskriver ganska väl hur en terrier betraktar ägandeförhållanden mellan dig och sig själv.
Lagen gäller allt som råkar komma i din terriers väg.


- Om jag tycker om det så är det mitt
- Om jag har det i munnen så är det mitt
- Om jag kan ta det ifrån dig så är det mitt
- Om jag hade det förut så är det mitt
- Om det är mitt så kan det aldrig vara ditt på något vis
- Om jag tuggar sönder det så är alla bitar mina
- Om det ser ut som mitt så är det mitt
- Om jag såg det först så är det mitt
- Om du leker med något och lägger det ifrån dig så är det automatiskt mitt !
- Om det är trasigt eller tråkigt så är det DITT
- Om det går att äta, så är det absolut mitt !

En gammal lag men ack så sann...

fredagen den 16:e september 2011

Så mkt har hänt.....!!

Usch, det blir ju ingen ordning alls med den här bloggen känner jag......vilket väl kanske inte är så konstigt på nåt sätt, bloggen är änna som mitt liv; rörigt å ingen ordning eller struktur på nåt *suck*, jaja.....

Här har hänt så himla mkt sen sist, samtidigt som det inte har hänt nåt alls!

Till att börja med så hade jag precis börjat ana en viss positiv verkan av järnet när jag gick och blev sjuk. Jag hade precis börjat komma igång så smått med att röja upp i lägenheten och komma igång med ordentlig aktivering med Tindra när jag kände mig lite småruggig efter en lång promenad en kväll, sen gick det snabbt utför kan jag säga :(
Nu, en månad och två penicillinkurer senare, känner jag mig ÄNTLIGEN på väg att bli bättre, men jag är TRÖTT och magen har pajjat ihop totalt på mig av alla mediciner, för att inte TALA om hur feta jag och Tindra har blivit av en månads sängliggande :(

Strax innan jag blev sjuk så kom det en annan överraskning, Tindra började löpa, HUR otajmat som helst!!
Dels skulle vi på vår andra officiella utställning, dels skulle hon göra sitt MH (nåja, nu skulle det ju visa sig att det ju inte spelade nån roll eftersom jag blev sjuk och inte hade kunnat göra nåt av det iaf).
En löptik kan man ställa ut, dvs man får lov att göra det, men det känns ju inte sådär jättekul att ställa en löptik. Så där vart ju pengar i sjön (drygt 300kr) eftersom man inte får tillbaka anmälningsavgiften, kul när man redan har det så dåligt ställt.
MH får man inte lov att göra med en löptik, och det vill man inte heller i.o.m att dom kan vara lite ostabila då. Tindra hade sju månader mellan sitt första och andra löp, tikar brukar oftast löpa ca var sjätte månad, så att hon började sitt tredje löp bara fem månader efter sitt andra kom som sagt som en överraskning!

Inte bara blev det dumt med att vi inte kunde göra MH, planen var ju sen tidigare att hon skulle paras vid sitt tredje löp och nu kom det väldigt hastigt på. Jag är ju fodervärd åt Tindra (har ÄNNU inte skrivit om vad det innebär att vara fodervärd *suck igen*.....men det kommer) och uppfödaren bor på Gotland, så detta kom lite otajmat för oss båda men en hund löper ju när den löper liksom.....
Nåväl, det beslutades att den planerade parningen skulle göras men att uppfödaren inte kom till Göteborg. Hanen Tindra skulle paras med bor som tur är i Göteborg. Vanligtvis så är det tikägaren som åker till hanhundsägaren när parningen ska ske, men jag hade alltså tur att hanhundens ägare bor i samma stad och kunde komma till mig (jag har inte bil) för jag var ju sjuk som en gnu (eller nåt annat valfritt djur) och hade aldrig i livet orkat ta mig över halva stan! Jag fick verkligen uppbringa ALL kraft jag hade kvar i denna kropp de dagar vi skulle para.
Det här med parning sköter sig inte självt så att säga (tja om det inte är tjuvparning då, för då verkar jyckarna minsann klara av det hur bra som helst själva.....), och Tindra är ju ung och det var hennes första parning så det var lite ansträngande.

Hur som haver, skorna skaver.....
Kom till min besvikelse inte iväg och fick se när Tindras kullbror gjorde sitt MH heller eftersom jag var sjuk som sagt :(
MEN, nu är parningen gjord och jag tror nog det finns puppisar i Tindras maggis (det är 14 dagar sen hon parades nu).
Ibland - eller kanske alltsom oftast - så bara sker livet oavsett planering.......ingen utställning, inget MH och aningens meck med parning för att man tajma in det och vart sjuk, en resa till Stockholm som inte blir av pga tidigare nämnda saker samt att ekonomin blir lite knivig då saker sker tidigare än beräknat, MEN nu börjar jag så smått repa mig och nu är det hög tid att få både mig och Tindra i form!! Hade ju trott att Tindra skulle hinna bli i toppform innan parningen men så blev jag ju sjuk å liggande och hon började löpa 1-2 månader tidigare än vad jag räknat med......ok hon är inte i dålig form, men jag hade önskat att hon var i lite bättre kondition och muskelmassa, men det är aldrig för sent att komma i form så full fart framåt bara ;)

Så, det var en kort sammanfattning av den senaste tiden det.

Inga kommentarer: