Följande tio punkter beskriver ganska väl hur en terrier betraktar ägandeförhållanden mellan dig och sig själv.
Lagen gäller allt som råkar komma i din terriers väg.


- Om jag tycker om det så är det mitt
- Om jag har det i munnen så är det mitt
- Om jag kan ta det ifrån dig så är det mitt
- Om jag hade det förut så är det mitt
- Om det är mitt så kan det aldrig vara ditt på något vis
- Om jag tuggar sönder det så är alla bitar mina
- Om det ser ut som mitt så är det mitt
- Om jag såg det först så är det mitt
- Om du leker med något och lägger det ifrån dig så är det automatiskt mitt !
- Om det är trasigt eller tråkigt så är det DITT
- Om det går att äta, så är det absolut mitt !

En gammal lag men ack så sann...

måndag 11 april 2011

Så SJUKT jäkla bra!!!!

Det eminenta svenska bandet Hoffmaestro & Chraa

8 kommentarer:

Systerdyster sa...

Ja, det var verkligen sjukt bra!

Du har en award att hämta inne hos mig, ett sätt att komma igång med bloggandet. Fniss!!!

Gullan sa...

Hahaha, tackar...ja blogglusten är det lite si och så med för tillfället ;)

Jennie sa...

Ja man förvånas varje dag av hur mycket man kan älska en staffe :-)

Våran Tyzon är 1 år nu i slutet av Juni, han kommer ifrån Poorman`s kennel i Hässleholm :-) - Och är våran första hund!

Vart kommer Tindra ifrån? - Har du haft någon annan innan?

/Jennie

Gullan sa...

Ja Poorman's känner jag ju till till namnet iaf :)

Tindra kommer ifrån Hooligan Staff och är ifrån kennelns första kull, jag är fodervärd åt Tindra så går allt enligt planerna så blir det Tindra som kommer få kennelns tredje kull nu i vinter :)

Tindras mamma kommer ifrån Metalstaff och pappan är en engelsk import som ägs av Metalstaff.

Tindra är min andra hund men min första staff, och fler staffar kommer det bli i framtiden, har verkligen hittat min ras :D

/ Gullan :)

Jennie sa...

Ok, :). jag är inte så insatt i kennel och olika ägare. men här runt skara trakten så finns det nog endast två stora kennel´s.

Ja, vi kommer aldrig skaffa annan ras vi heller! Tyzon förgyller mitt liv så enormt mycket.

ska du och Tindra åka till staffe träffen i Gränna i sommar? :-) Jag & sambo ska dit, ska bli väldigt kul! - har ni varit på några andra stora tävlingar?

mvh jennie

Gullan sa...

Tyvärr kan vi inte komma till Rasen i år, men förra året blev Tindra tredje bästa tik av 11 hundar i sin klass (valpar 6-9 mån) och kullbrorsan blev fjärde bästa hane av 8 hundar :)

Tindra är bara ställd två gånger, på Rasen förra året och på Västkustvalpen i höstas där blev hon BIM (konkurrensen bland tikarna var dock noll då hon var den enda tiken i sin klass haha) med HP.

Den 15:e juli blir det vår första officiella utställning då jag ska ställa henne på Tvååkers internationella, är redan så nervös så jag håller på att kräkas :/

Som sagt, inget Gränna för oss i år tyvärr, men nästa år då är vi på´t igen :)

/Gullan :)

Jenny - Hugos mamma sa...

Härlig låt det där!:)

Gullan sa...

Visst är det :)
Fast jag kanske skulle ta å göra nåt nytt blogginlägg snart, och då gärna lite hundrelaterat haha ;)

Ses vi i Ljungkile i augusti?