Följande tio punkter beskriver ganska väl hur en terrier betraktar ägandeförhållanden mellan dig och sig själv.
Lagen gäller allt som råkar komma i din terriers väg.


- Om jag tycker om det så är det mitt
- Om jag har det i munnen så är det mitt
- Om jag kan ta det ifrån dig så är det mitt
- Om jag hade det förut så är det mitt
- Om det är mitt så kan det aldrig vara ditt på något vis
- Om jag tuggar sönder det så är alla bitar mina
- Om det ser ut som mitt så är det mitt
- Om jag såg det först så är det mitt
- Om du leker med något och lägger det ifrån dig så är det automatiskt mitt !
- Om det är trasigt eller tråkigt så är det DITT
- Om det går att äta, så är det absolut mitt !

En gammal lag men ack så sann...

söndagen den 3:e april 2011

It's BAD you know

Imorgon är den första dagen på mitt NYA liv!!!
Jo jo, visst har jag sagt det förut men nu MÅSTE jag......mitt liv är en katastrofzon :(

En liten bit på vägen har jag ändå kommit i.o.m att jag fått röjt undan rejält i lägenheten, men fortsätter jag inte min städning och röjning (har inte gjort nåt på en vecka nu) så är jag snart tillbaka på ruta ett. Så DET är ju en del av det hela, likaså att övht få bättre ordning och struktur på mitt liv.
Ett problem för mig är att min ork åker så upp och ned, vissa dagar är jag så in i döden trött så det är ett under att jag ens kommer upp ur sängen.

Vill ju få bättre ordning på allt i mitt liv; från att hålla ordning i mitt hem till att sköta mig själv bättre och att göra mer med Tindra......men den allra största biten just nu är ändå ekonomin!
Alltså det är riktigt illa nu, känner mig som det vore dags för Lyxfällan......problemet är bara att jag inte överkonsumerar på det sättet och det finns liksom inget att ta av här :(
MEN, nu MÅSTE jag sätta till alla klutar och göra det lilla jag kan för att på sikt få skutan på rätt köl igen......med början IMORGON!

Jag hade planerat att kunna åka iväg och ställa ut Tindra nu i slutet av maj, men det GÅR bara inte :((
Jag vill inte ha det såhär!
Jag vill kunna GÖRA saker tillsammans med min hund, som att tex ställa ut henne, gå på fler kurser etc. Jag vill kunna lägga undan lite pengar så att jag har en buffert ifall jag får oförutsedda utgifter (vilket man ju alltid får när man har djur!). Jag måste helt enkelt hushålla bättre med pengarna, det är svårt med min redan tighta ekonomi men det GÅR bara jag anstränger mig mer och disciplinerar mig!
Imorgon får jag börja dagen med att ringa banken och hoppas på att inte bli halshuggen! Steg ett är att komma ikapp mig på mitt övertrasserade kreditkort, och en sak kan jag då säga er; MITT liv är då ingen Shopaholics bekännelser precis, så här ligger inga Hermésscarves och skräpar i byrålådan som jag kan sälja av :(
Faktum är att inte ens Lyxfällan skulle kunna komma till min undsättning för här FINNS inget att sälja.....eller iaf inte mkt. Sak nr två att göra imorgon är att ändå slänga ut två annonser på Blocket: en kaninbur respektive en hundbur, och hoppas på att det kan inbringa några kronor.

Så även om soundtracket till mitt liv är den här låten så är det R.L Burnside som får ackompanjera det här inlägget.....och nånstans nångång så måste man ju börja om det ska bli en förändring, och jag tänker börja redan ikväll med att gå och lägga mig tidigt så jag kommer upp tidigt imorgon, för det är hårda tider nu och mkt för mig att ta itu med.....It's bad you know!

Inga kommentarer: