Följande tio punkter beskriver ganska väl hur en terrier betraktar ägandeförhållanden mellan dig och sig själv.
Lagen gäller allt som råkar komma i din terriers väg.


- Om jag tycker om det så är det mitt
- Om jag har det i munnen så är det mitt
- Om jag kan ta det ifrån dig så är det mitt
- Om jag hade det förut så är det mitt
- Om det är mitt så kan det aldrig vara ditt på något vis
- Om jag tuggar sönder det så är alla bitar mina
- Om det ser ut som mitt så är det mitt
- Om jag såg det först så är det mitt
- Om du leker med något och lägger det ifrån dig så är det automatiskt mitt !
- Om det är trasigt eller tråkigt så är det DITT
- Om det går att äta, så är det absolut mitt !

En gammal lag men ack så sann...

fredagen den 8:e april 2011

Barn + Tindra = KÄRLEK

Har ju skrivit om barn och Tindra tidigare. Jag bor i samma hus som ett dagis och bara en bit bort ligger ytterligare ett till dagis, och Tindra har varit populär hos barnen sen dag ett :)
I dagiset i mitt hus går en flicka som kan vara i femårs åldern och som är VÄLDIGT glad i Tindra, ibland träffas vi ju även på barnens fritid eftersom många bor nära där jag bor.
Iaf, idag när jag och Tindra skulle ut på eftermiddan så stod den här flickan här med två andra och lite yngre dagisbarn....hon ropa i vanlig ordning: 
- HEEEEJ Tindra!!!
Så klappar hon Tindra och sen vänder hon sig mot dom två yngre barnen och säger:
- Det här är Tindra! Hon är en Staffordshire Bullterrier och hon ÄÄÄÄLSKAR barn!
Hahaha, hur gulligt är inte det :)
Kärlek mellan ett barn och en Pitbullvalp :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart...syns imorgon Gwen...Pizza? Love <3

Gullan sa...

Låter inte dumt det med pizza, men denna gången blir det allt min gamla favorit :)

Kram, natti!!