Följande tio punkter beskriver ganska väl hur en terrier betraktar ägandeförhållanden mellan dig och sig själv.
Lagen gäller allt som råkar komma i din terriers väg.


- Om jag tycker om det så är det mitt
- Om jag har det i munnen så är det mitt
- Om jag kan ta det ifrån dig så är det mitt
- Om jag hade det förut så är det mitt
- Om det är mitt så kan det aldrig vara ditt på något vis
- Om jag tuggar sönder det så är alla bitar mina
- Om det ser ut som mitt så är det mitt
- Om jag såg det först så är det mitt
- Om du leker med något och lägger det ifrån dig så är det automatiskt mitt !
- Om det är trasigt eller tråkigt så är det DITT
- Om det går att äta, så är det absolut mitt !

En gammal lag men ack så sann...

onsdagen den 26:e januari 2011

Ibland är ju ungar bara för goa :)

När jag och Tindra var på hemgång ifrån morgonpromenaden så passera vi ett av områdets dagis (eller förskola som det ju egentligen heter numera), på avstånd hör och ser jag hur barnen leker. Några barn sitter på en bänk och en bra bit ifrån dom så är det några som drar andra barn i en pulka medan barnen på bänken ropar:
- När kommer tåget? NÄÄÄÄR kommer tåget?! När kommer tåget?!???!!
SJ:s "goda" rykte verkar ha nått ända ner till Sveriges treåringar haha ;)

Sen kommer en pojk och en flicka i treårsåldern fram och ville prata lite och hälsa på Tindra. Det var tösen som var modigast och hela tiden klappa Tindra men så sa pojken som stod en bit ifrån: Får jag oxå klappa?
Javisst får du det, svarade jag och han kom fram. Men precis då han för fram sin lilla hand klädd i en bävernylonvante så hejdar han sig och jag tänker att modet kanske svek, men då säger han: Min vante är smutsig.......snacka om att mitt hjärta smalt *love* han trodde han skulle smutsa ner Tindra (hans vante var dock inte speciellt smutsig haha).
Ibland är dom små människorna bara så underbara och kan verkligen göra ens dag :D

Inga kommentarer: