Följande tio punkter beskriver ganska väl hur en terrier betraktar ägandeförhållanden mellan dig och sig själv.
Lagen gäller allt som råkar komma i din terriers väg.


- Om jag tycker om det så är det mitt
- Om jag har det i munnen så är det mitt
- Om jag kan ta det ifrån dig så är det mitt
- Om jag hade det förut så är det mitt
- Om det är mitt så kan det aldrig vara ditt på något vis
- Om jag tuggar sönder det så är alla bitar mina
- Om det ser ut som mitt så är det mitt
- Om jag såg det först så är det mitt
- Om du leker med något och lägger det ifrån dig så är det automatiskt mitt !
- Om det är trasigt eller tråkigt så är det DITT
- Om det går att äta, så är det absolut mitt !

En gammal lag men ack så sann...

måndag 6 december 2010

Ris och ros åt mig själv.....

Inte har jag fått nåt gjort på hemmafronten inte (dvs städning, adventspyntat eller fått ut annonser på Blocket), men min outhärdliga ångest har iaf så gott som släppt och jag känner mig trots allt nöjd med det jag HAR gjort.

Jag ägnar mkt tid åt att fördjupa och förnya mina hundkunskaper just nu, har svårt att lägga ifrån mig böckerna. Så det är mkt hund nu, för när jag inte läser om hund och träning så ägnar jag mig åt Tindra så jag kan ju knappast känna mig missnöjd, för det viktigaste för mig är iaf att vi båda två mår bra och att hon får det hon behöver tillgodosett på alla plan. Alltså känner jag mig just nu återigen som en riktigt bra matte:)
Jag HATAR verkligen när jag känner att jag inte riktigt ger mina djur (nu har jag bara Tindra, men jag har haft både hund, katt och kanin samtidigt tidigare) det dom behöver utöver det rent basala. Tyvärr händer det ju ibland att man har dagar då man inte orkar så mkt mer än att göra det där som bara måste göras med djuren varje dag, men därutöver så kanske man inte orkar att tex träna, leka eller vad man nu gör med dom utöver det dagliga med att ge nytt vatten, mat och göra rent i kattlådan, kaninburen och/eller att rasta hunden.

Så, riset är väl att jag inte riktigt gjort det jag föresatt mig, roset är att jag ändå ryckt upp mig och mår bättre igen och engagerar mig i mitt lilla hjärta som jag ska! Ja i Tindra alltså ;)
Sen så var jag faktiskt hem till en kompis igårkväll och kom i passande tid för att bli bjuden på pizza och samtidigt hjälpa henne att fortsätta sätta ihop en säng från IKEA som hon hade påbörjat arbetet med.

På dan igår så var jag på bibblan och låna ett helt gäng med hundböcker. Valp på väg av Ingrid Tapper läste jag ut igår.

Nu har jag börjat med boken Klickerträning för nybörjare av Natasja Atterbom som verkar jättebra!

Så nu har jag oxå ÄNTLIGEN plockat fram mitt anteckningsblock som jag köpte för flera månader sen och som jag tänkte ha att skriva rent mina anteckningar ifrån när jag och Tindra gick på kursen på Nya Varvets Hundskola i höstas. Där har jag även tänkt skriva upp vad vi ska träna på för tillfället, hur träningen går osv så det blir lite mer struktur. Till boken har jag självklart köpt en ROSA gelpenna ;)
Min hundträningsbok
Jag har alltså inte fått tummen ur att ens få upp blocket ur Åhlénspåsen förrän nu, men nu känner jag att här är det nya kunskaper som skall skrivas ner!!

Så, vi är på G här iaf och det finns hopp om livet....nu ska jag bara försöka få till lite julfint här hemma oxå så jag får lite julstämning i lägenheten!
Vanligtvis så brukar det vara såhär i Göteborg att det känns julmysigt när man är hemma (för jag brukar ALLTID få upp adventsgrejjorna i tid, vet inte vad det är med mig i år), men när man tittar ut genom fönstret så är det bara grått och regnigt och/eller en massa gråslask, men nu lyser vinterlandskapet så vitt och fint så det är ju en SKAM att inte ha det vintermysigt inne oxå tycker jag!!

Nähä, ut sista kissen nu och sen hög tid för sänggående :)

Inga kommentarer: