Följande tio punkter beskriver ganska väl hur en terrier betraktar ägandeförhållanden mellan dig och sig själv.
Lagen gäller allt som råkar komma i din terriers väg.


- Om jag tycker om det så är det mitt
- Om jag har det i munnen så är det mitt
- Om jag kan ta det ifrån dig så är det mitt
- Om jag hade det förut så är det mitt
- Om det är mitt så kan det aldrig vara ditt på något vis
- Om jag tuggar sönder det så är alla bitar mina
- Om det ser ut som mitt så är det mitt
- Om jag såg det först så är det mitt
- Om du leker med något och lägger det ifrån dig så är det automatiskt mitt !
- Om det är trasigt eller tråkigt så är det DITT
- Om det går att äta, så är det absolut mitt !

En gammal lag men ack så sann...

onsdagen den 10:e november 2010

När Gullan får oväntat besök så bjuder hon......

inte in :O
Jomen så är det, iaf när det är som det är nu och jag FORTFARANDE inte har kavlat upp några ärmar :/
FY FAN va TRÖTT jag BLIR på mig själv alltså!!!!

Jo men, så var det........det ringde på dörren här vid halv ett tiden när posten brukar komma, så jag tänkte att: VA, har mina grejjor från Yves Rocher redan kommit! Titta i kikögat och förvisso stod det en mörkhårig kvinna utanför men inte var det brevbäraren inte, hade inte en aning om vem det kunde vara som stod där ute. När jag öppnade dörren så blev jag MINST sagt förvånad då det visade sig vara en gammal vän från förr!

Det är nog sex år sedan vi sågs sist och då skildes vi verkligen inte åt som vänner, hon hade nåt halvår år tidigare flyttat ifrån stan till en annan del av landet, och tja så har åren gått. Nånstans inom mig så har jag alltid vetat att vi kommer återuppta kontakten, vi har varit osams förr om än kanske inte såhär länge, men vi har haft uppehåll i vår kontakt periodvis under kortare eller längre stunder.

Nåväl, det var ju verkligen JÄTTEKUL att få se henne igen men OJ så otajmat hon kom.....eller snarare; det är JAG som är otajmad, JÄMT :((
Så ja så är det, jag bjöd faktiskt inte in henne! Visst hade jag kunnat bjuda in henne utan att skämmas, herregud vi har väl känt varandra i nästan 25 år eller nåt, men jag VILLE faktiskt inte pga att det på nåt sätt skulle kännas så fel nu när vi inte setts eller hörts av på alla dessa år att bjuda in henne till den här skiten. Hon har flyttat tillbaka till stan och var i mina krokar på ett ärende och hade tänkt höra om vi kunde gå nånstans och äta lunch, men även det var ju synnerligen otajmat :/
Förutom att jag är helt luspank så stod jag precis i beredskap att masa mig in i duschen, och idag är jag verkligen sunkig.....eller precis i beredskap kan man väl inte säga eftersom jag ÄNNU vare sig har kommit in i en dusch eller ens ut ur pyjamasen :O
Men det var tanken iaf att jag snart skulle in i duschen, hur som så var jag ju verkligen inte redo att gå ut och käka! Vi stod i trapphuset å tjöta en bra stund, fan hon måste ju tänka att jag är HELT jävla BÄNG, och det ÄR jag ju förvisso oxå *suck*
Men nu har vi tagit varandras nummer (och addat på fejjan såklart) så nu hoppas jag att vi kan träffas snart å snacka massa skit och uppdatera oss sen sist :)

Jaha undrar ni nu, inte kommit ur pyjamasen......men Tindra då, har hon inte fått komma ut???!!!
Jo då, DET är väl det enda jag gillar med den här årstiden; man drar bara en mössa över hövvet, lindar in sig i en stor halsduk, på med en varm jacka och så drar man på sig sina Marmotbyxor över pyjamasbrallorna, på med stövlar, vantar and off we go.......the Gullan way ;)

2 kommentarer:

Veronica sa...

Har just hittat hit, tycker du verkar ha en intressant blogg :)

Gullan sa...

Hej!

Va kul, välkommen :)
Tyvärr är jag fasligt dålig på att uppdatera bloggen måste jag ju erkänna, men jag ska försöka ta tag i det vart det lider då jag har en hel del jag vill skriva om, men tiden räcker inte riktigt till :/

MVH
/ Gullan :D