Följande tio punkter beskriver ganska väl hur en terrier betraktar ägandeförhållanden mellan dig och sig själv.
Lagen gäller allt som råkar komma i din terriers väg.


- Om jag tycker om det så är det mitt
- Om jag har det i munnen så är det mitt
- Om jag kan ta det ifrån dig så är det mitt
- Om jag hade det förut så är det mitt
- Om det är mitt så kan det aldrig vara ditt på något vis
- Om jag tuggar sönder det så är alla bitar mina
- Om det ser ut som mitt så är det mitt
- Om jag såg det först så är det mitt
- Om du leker med något och lägger det ifrån dig så är det automatiskt mitt !
- Om det är trasigt eller tråkigt så är det DITT
- Om det går att äta, så är det absolut mitt !

En gammal lag men ack så sann...

tisdag 30 november 2010

Det finns dagar man kanske aldrig borde ha vaknat upp till.....

idag kan vara en sån dag ;)

Born and breed göteborgare som jag är så HAR jag ju en sån jävla sjuk å kass humor!! Lägg därtill min brittska ådra som ofta bidrar med en ganska torr och för många en långsökt form av humor (så tolkar iaf jag det eftersom det ofta missuppfattas och tas för blodigt allvar).....då är det skönt att ha en självsfrände i WoB som ALLTID hajjar grejjen, det är skönt att veta att man ÄR inte är ensam därute!! ;P

Sen var det ju det där med ordvitsarna, JAG skäms inte över göteborgarnas - och därmed MIN - faiblesse för ordvitsar och blev faktiskt lite besviken på stadens son Håkan (som vi alla älskar, profet som han ju faktiskt är i sin egen hemstad) som inte ville stå upp riktigt för denna fina göteborgstradition i Robins.....kanske var det därför jag drömde inatt att han hade dött (minns inte av vad, men nåt hastigt som typ en hjärnblödning), men det får vi ju hoppas inte var en sanndröm förstås :O

Först tänker jag bjuda er på en helt underbar liten snutt ur SVT:s program Debatt....här har ni en tvättäkta göttebosska mé dom rätta taktera, tyvärr är dom ett utdöende släkte :(
Sen tänker jag bjuda er på en kass ordvits, för ALLA ordvitsar är självklart kassa, det är ju liksom det som är vitsen (höhö!) med ordvitsar.....något som inte alla verkar ha förstått!!


Vet ni varför Jimme Åkesson aldrig vill vara försenad?
Han vill ju inte vara sist!
Idag är det alltså en såndär dag då bara en massa mer eller mindre sjuka - och för omgivningen jobbiga - associationer dyker upp i hövvet på mig och bara vill uuuuuuut.........alltså skall jag nog hålla mig för mig själv idag, hunden lär ju inte lida av knäppheterna som kommer ut ur munnen på mig iaf.........får vi väl HOPPAS......men VETA, det kan man aldrig göra ;)

2 kommentarer:

Marie sa...

Helt underbar Kvinna i klippet :D

Gullan sa...

Jamen visst ÄR det :D