Följande tio punkter beskriver ganska väl hur en terrier betraktar ägandeförhållanden mellan dig och sig själv.
Lagen gäller allt som råkar komma i din terriers väg.


- Om jag tycker om det så är det mitt
- Om jag har det i munnen så är det mitt
- Om jag kan ta det ifrån dig så är det mitt
- Om jag hade det förut så är det mitt
- Om det är mitt så kan det aldrig vara ditt på något vis
- Om jag tuggar sönder det så är alla bitar mina
- Om det ser ut som mitt så är det mitt
- Om jag såg det först så är det mitt
- Om du leker med något och lägger det ifrån dig så är det automatiskt mitt !
- Om det är trasigt eller tråkigt så är det DITT
- Om det går att äta, så är det absolut mitt !

En gammal lag men ack så sann...

lördag 16 oktober 2010

What a beautiful morning :)

Ahhhhh, VILKEN underbar morgon det ÄR, indeed it is!!

Ibland händer det att ullan Gullan vaknar riktigt tidigt och vare sig kan eller vill somna om, så tjugo i sju smög jag upp och koka lite kaffe. Efter en stund kom även Tindra uppsmygande så vi passa på att träna lite på vår "cirkuskonst" som är vår uppgift inför valpkursens avslutning om två veckor (har ju i princip inte skrivit nåt alls om kursen ännu men det ska bli, vi tycker iaf båda två att det är jättekul!).
Nåväl, en kopp kaffe och sen kröp både jag och Tindra ner under täcket i soffan i vardagsrummet å kolla lite på TV......eller rättare sagt JAG kolla på TV, Tindra sov :)

Sen tyckte jag det var dags för en liten tur ut innan frukosten, så på med täcket på Tindra för nu börjar det bli kallt, iaf enligt en sörlännings mått mätt ;)
Det var härligt frostigt ute och temperaturen låg precis på nollstrecket, MEN det bästa av allt var att Fru Bitterf***a uppenbarligen hade samma tanke som jag, moahahahaha ;P

Ett problem som jag har haft under stor del av mitt liv är att kunna släppa taget om saker och ting, jag bara mal och mal om och om igen i tankarna. Det här är tack och lov någonting jag på det stora hela har arbetat bort, men ibland dyker det där tärande lilla monstret upp i hövvet på mig :(
Iofs brukar han aldrig bli långvarig numer, men helst skulle jag vilja slippa det lilla tankemonstret all together!

Som jag sa i inlägget om surtanta så hade jag inte brytt mig om det hade varit en person "vem som helst" som vräkt ur sig nåt liknande, dvs nån som jag aldrig träffat förut (eller om det skulle varit så att jag och min hund verkligen hade stört personen ifråga, tex om Tindra sprungit fram lös eller nåt annat), men det SKA erkännas att jag har haft lite svårt för att släppa tankarna på det här!
Irritation och ilska - men även att jag faktiskt varit ledsen! - och tankar på vad jag skulle vilja säga kärringjäveln nästa gång vi möts, men som genom ett under så har allt detta runnit av mig, och den jag har att tacka för det är kärringjäveln själv haha!! Jag kanske borde skicka in en Dagens Ros till henne i GP eller nåt ;)

Lite synd att vi var så långt ifrån varandra i morse, och hon vände snabbt som fan på klacken å pinna på allt vad hon kunde ifrån oss, men det var ändå DÅ som jag insåg att blotta ÅSYNEN av oss retar gallfeber på henne och DET får mig att må sååååååå jävla bra rent ut sagt :D
Allt jag och Tindra behöver göra är att finnas till för att hon ska må dåligt och bli irriterad, och tänk att DET räcker för mig ;P

Tänk så skön en lördagsmorgon kan vara :D
Nähä, nu är det strax Spanarna på radion, och ett gott skratt förlänger ju livet som bekant, eller nä......för alla så ÄR det nog inte bekant ;)

Inga kommentarer: