Följande tio punkter beskriver ganska väl hur en terrier betraktar ägandeförhållanden mellan dig och sig själv.
Lagen gäller allt som råkar komma i din terriers väg.


- Om jag tycker om det så är det mitt
- Om jag har det i munnen så är det mitt
- Om jag kan ta det ifrån dig så är det mitt
- Om jag hade det förut så är det mitt
- Om det är mitt så kan det aldrig vara ditt på något vis
- Om jag tuggar sönder det så är alla bitar mina
- Om det ser ut som mitt så är det mitt
- Om jag såg det först så är det mitt
- Om du leker med något och lägger det ifrån dig så är det automatiskt mitt !
- Om det är trasigt eller tråkigt så är det DITT
- Om det går att äta, så är det absolut mitt !

En gammal lag men ack så sann...

torsdag 28 oktober 2010

Kan NÅN förklara för mig.....

hur fasen man kan vara hemma HELA dagarna och ändå inte få NÅT gjort??!! Inte ens bloggen hinner jag ju med :(

Nåväl, igår var det sista gången på min och Tindras hundkurs :(
Klassiskt skolavslutningsväder var det oxå, dvs PISSREGN! Men det var kul ändå :)
Nu är som sagt kursen slut, men det innebär ju inte att jag och Tindra ska ligga på latsidan ang träning. Inte heller innebär det att vi inte kan träna ihop med andra då denna hundskola nämligen har öppet hus varannan måndagskväll för alla som går eller någonsin har gått på kurs hos dem, och det är helt gratis :)
Då kan man träna, umgås, fika och få tips och råd av instruktörer och andra. Den här terminen kommer det hålla på fram till lucia, så jag och Tindra ska allt försöka komma iväg på några sådana kvällar (det är från kl. 19.00-20.30 man kan vara där).
Det har ju varit minst sagt skralt ang bloggandet om mina och Tindras aktiviteter, men det SKA komma, jag lovar :D

F.ö så försöker jag att styra upp tillvaron ang att få ordning på hemmet och allt annat, det går.......INTE ALLS :(
Dagarna bara springer iväg, det enda vettiga jag får gjort på dagarna är det jag gör med Tindra; långa promenader, träning och lek. Hade tänkt få en del gjort idag men nä, hela dan har snart gått och nu ska jag hasta på här för att sedan gå på lite ärenden med en vän och Tindra och sen hem på middag hos samma vän.
Men jag tänkte iaf bjuda er på lite nytagna kort, inkls ett kort på lilla moi ;)
Tyvärr har jag ju inte världens bästa kamera, men ändå. Alla bilder är klickbara, dvs att de blir större om man klickar på dom :)
Först kommer lite kort från min och Tindras promis i Slottsskogen häromdan, det är ju där vi oftast häckar eftersom det är där vi bor :)
Hm, SKUMT sa Tindra, HUR hamna min kong uppe i trädet?!



Visst är hon VACKER min lilla tös?!


Ett ihåligt träd, va lattjo, här kan man ju göra sig ett krypin :)
Så kommer två bilder på Tindra och hennes älsklingskille, oxå en staffe såklart :)
Han kommer ifrån Kennel Joddricks 
Hm, det verkar tyvärr inte som om alla bilderna ÄR klickbara, vet inte varför det blir så :(

Det är Tindra till höger (dvs längst fram) med en pinne i munnen, hon ÄÄÄÄLSKAR att bli jagad haha.
Det är Tindra till vänster :)
Tindras bästa tjejkompis är en amstaff och vi hade en träff med henne och hennes dagmatte i Ruddalen förra veckan. Det är ju inte klokt, jag är född och uppvuxen i Göteborg och bor bara ett stenkast ifrån Ruddalen men har aldrig varit där förut, faktum är att jag t.o.m trodde att det låg på Hisingen förut :O
Ja jag SKÄMS, å det grövsta!!!
Både jag och Tindra tyckte det var jättefint där, och tänk vilken lyx att få leka på konstgräs å slippa bli lerig ;)
Här leks det dock inte på konstgräset. Ni skulle höra hur Tindra LÅTER när hon leker med Alice, snacka om att folk antagligen skulle få sina fördomar om HEMSKA och AGGRESSIVA kamphundar bekräftade om dom hörde henne haha! Men hon LÅTER bara, för hon VET att Alice är starkare så man måste ju försöka skrämmas lite ;) Tyvärr för Tindra så går ju inte Alice på den lätte *asg*
Alice syns knappt i alla höstlöven :D
Tindra har fått tag i Alice ben haha, ooooups :O




Pyss på dig min älsklingstjejkompis!!
Och till sist kommer några kort ifrån samma tillfälle men som inte jag har tagit utan Alice dagmatte:)
Jepp, här är kärringen Gullan i egen hög person ;P
Tänk att det ÄR så kul men kamptrossar!!
Tindra tar i för kung och fosterland haha!
PYSS på söta nosen!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina bilder på er, dig å Tindris....love you both!!!! <3<3<3 Mamma

Gullan sa...

:D

Kram!!

Marie & Saphira sa...

Hon är supersöt!

Brukar ni vara vid hundrastplatsen i slottskogen närmast majvallen?

MVH Marie

Gullan sa...

Hej Marie :)

Tack, javisst är hon :D

Jadå det brukar vi vara alltsom oftast eftersom vi i princip går förbi där varje dag :)
Fattar bara inte varför inte Göteborgs kommun kan hängna in området för många fattar inte att det är en hundrastplats och så sätter sig folk där å har picknick så man inte kan släppa hundarna där på sommaren tex :(
Eller dom som har hundar som kanske sticker om det kommer rådjur eller springer fram till folk eller hundar som går på vägen brevid, dom kan ju inte släppa sina hundar där och känna sig trygga att inte hundarna ska störa andra. Det är himla dåligt med inhängnade hundrastplatser i Gbg :(

Ha det fint hälsar Tindra och jag :D

Marie och Saphira sa...

Håller med dig ang inhägnad. Vi var där i somras när vi var tillbaka i hemstaden under semestern och släppte lillfisan för att hon skulle få springa av sig. Det slutade med en sönderskuren trampdyna för att någon idiot slängt glas på rastplatsen:(

Nåväl, nästa gång jag är där och traskar håller jag utkik efter din snygga hund!

//Marie

Gullan sa...

Ja det får du göra :D

Igår var vi där i lersörjan å Tindra busa av sig med två vovvar och MIG, jag såg ut som en lergubbe.....eller gumma snarare kanske ;P

Nu ska vi dra iväg på en rejäl promenad i Änggårdsbergen så hon får trötta ut sig ordentligt! Märker att hon är inne i en period nu när hon kräver mkt både fysiskt och mentalt.

Ha det fint :D

Jenny - Hugos mamma sa...

Gud så vacker hon är din lilla tös!:)
Hon & Berit är väldigt lika, jätte kul!:D

Ja Billy är pappa till Maidens valpar på JeLoStaff!:) Visste inte att Lotta var din uppfödares moster, världen är allt liten!;)

Vi ska inte ställa på My Dog. Vi väntar på att ställa Billy när inte hans bror Zorro är med, lille Billy kommer ju alltid på andra plats efter sin bror & det hade vart kul att komma först EN gång iaf!;D
Men vi kanske ska gå på My Dog & kolla, ses där isf!:)

Puss tillbaka fråb vovvarna & Hugo!

Gullan sa...

Javisst är den liten världen :)

Ja hoppas vi ses på My Dog :D

Kramar!!