Följande tio punkter beskriver ganska väl hur en terrier betraktar ägandeförhållanden mellan dig och sig själv.
Lagen gäller allt som råkar komma i din terriers väg.


- Om jag tycker om det så är det mitt
- Om jag har det i munnen så är det mitt
- Om jag kan ta det ifrån dig så är det mitt
- Om jag hade det förut så är det mitt
- Om det är mitt så kan det aldrig vara ditt på något vis
- Om jag tuggar sönder det så är alla bitar mina
- Om det ser ut som mitt så är det mitt
- Om jag såg det först så är det mitt
- Om du leker med något och lägger det ifrån dig så är det automatiskt mitt !
- Om det är trasigt eller tråkigt så är det DITT
- Om det går att äta, så är det absolut mitt !

En gammal lag men ack så sann...

söndag 17 oktober 2010

En idiot är en idiot är en idiot OAVSETT vad han kallar sig!!!

Jag framhärdar; dessa människor är INGET annat än ett fegt jävla pack!!! STÅ UPP för vad ni gör om ni nu anser er göra så rätt!!! Nä sånt här är inget annat än förbannad dubbelmoral, dessa människor utsätter de här djuren för ÄN mer lidande än om de varit kvar på minkfarmarna eftersom majoriteten av minkarna fångas in igen (dvs dubbel stress för djuren, och dö hos farmaren kommer de ju göra iaf!), många dör en plågsam död genom påkörning (och många skadas och dör inte direkt) och svält, endast en ytterst LITEN andel överlever och de som gör det ställer till med stor oreda i naturen! Det här handlar INTE om djuren, det handlar bara om människor som tycker att DOM har rätten att leka Gud istället för minkfarmarna, samma jävla skrot och korn är båda dessa grupper! Hjärndöda jävla nötter, gaaaaahhhhh!!

Visst kan man göra aktioner och bedriva civil olydnad, men gör det på RÄTT sätt! Det finns djurrättsaktivister som tex fritar ett visst antal djur och dessa djur tas om hand och ges bra hem (tex hönor från hönserier och försöksdjur), dessutom stannar en viss del av gruppen kvar och står med tex en banderoll med deras budskap och ringer kanske pressen samt ringer och inväntar polisen och tar de straff dom får. DET är människor med både mod och rättspatos OCH som verkligen är djurvänner och vill jobba för en förändring på RÄTT sätt. DET är människor som jag respekterar! Men fega kräk som bara släpper ut minkar utan att på NÅGOT sätt ta ansvar för vad det innebär för de djur de säger sig värna om, dom TÅL jag bara inte!!

FAN va arg och upprörd jag blir, IDIOTI på HÖG (eller snarare LÅG) nivå!!!!!! Eller nä va DUM jag är, för den ena av dom "kan inte låta bli att viskande önska minken 'lycka till' innan han fortsätter längs den oändliga raden av burar". Jamen  HALLELUJA, den sista idioten är uppenbarligen inte född ännu, tyvärr :(

F.ö så ser inte jag att det skulle vara mer problematiskt att föda upp djur för att använda deras päls än vad det är att föda upp djur till föda. MEN oavsett varför man föder upp djur och/eller har djur över huvud taget (och detta gäller även våra husdjur!) så ska de ha ett värdigt liv och ett värdigt avslut på detsamma, och där ser det tyvärr ofta lika illa ut inom matindustrin som inom pälsindustrin :(
Att ha tex minkar och silverrävar i pyttesmå burar är totalt oacceptabelt, ingen diskussion om DEN saken! Men arbeta för förändring med moral och etik med djurens bästa för ögonen och inte för era egna självhävdelsebehov som främsta drivkraft, vilket ju faktiskt verkar vara fallet nu!

Att det sedan inte verkar göras något åt bristerna inom pälsindustrin från politiskt håll det tycker jag är bedrövligt och är inte värdigt ett land som Sverige! Kan inte pälsfarmarna ge djuren värdiga levnadsförhållanden så vore det ju bättre att vi inte har någon pälsindustri i Sverige, så är det inte politikerna som skall "uppvaktas" och berabetas först och främst?

Inga kommentarer: