Följande tio punkter beskriver ganska väl hur en terrier betraktar ägandeförhållanden mellan dig och sig själv.
Lagen gäller allt som råkar komma i din terriers väg.


- Om jag tycker om det så är det mitt
- Om jag har det i munnen så är det mitt
- Om jag kan ta det ifrån dig så är det mitt
- Om jag hade det förut så är det mitt
- Om det är mitt så kan det aldrig vara ditt på något vis
- Om jag tuggar sönder det så är alla bitar mina
- Om det ser ut som mitt så är det mitt
- Om jag såg det först så är det mitt
- Om du leker med något och lägger det ifrån dig så är det automatiskt mitt !
- Om det är trasigt eller tråkigt så är det DITT
- Om det går att äta, så är det absolut mitt !

En gammal lag men ack så sann...

måndagen den 16:e augusti 2010

Jag är sjuk!!!

Jepp, så ÄR det!
Jag lider av prokrastinering, en ganska allvarlig sådan tror jag oxå :(
Vad det är?!
Men HERREGUD, har ni aldrig hört talas om prokrastinering???!!!!

Låt mig ger er mitt motto så kanske ni förstår bättre: Gör inte idag vad du kan skjuta upp till morgondagen!
 
Jepp, jag är en uppskjutare och det STÅR jag för!!
Nu väntar jag bara på att det ska bildas en AP-grupp; anonyma prokrastinerare........fan va jag längtar efter att få säga:
- Hej jag heter Gullan och jag är prokrastinerare.
- Hej Gullan!
Fast det klart, som prokrastinerare så lär man väl aldrig komma iväg till dom där mötena iaf :/

8 kommentarer:

Monica/handbruten sa...

Hej Gullan! Jag får väl gå med i den gruppen jag oxå, för jag är lika som du. Jag ser att det behövs städas,,, jaha tänker jag och gör ngt annat. Diskhon är full av disk ser jag... Mmm det ser för jävligt ut. Går därifrån och sätter mej vid datorn. Jag får ingenting gjort. Det är bara husdjuren som jag tar hand om ordentligt. Jag är en stor slarvpotta. Men min energi har försvunnit. Vet inte var den har tagit vägen. En gång var jag PRDANT!! OBS!! Men det har försvunnit sen lääänge. Vet inte hur jag ska bära mej åt. Funderar på städhjälp... Men det kostar för mycket och sen får jag ju skämmas.. för att jag är så slarvig.. Usch och fy fan!
Ha det gott vännen!
Kramizar Monica.

Monica/handbruten sa...

PEDANT ska det va

Gullan sa...

Precis sån är jag med, bara djuren jag är noggrann med. Ja nu har jag ju bara hund men jag hade ju katt oxå förut.
Pedant har jag dock aldrig varit, born and breed slarver är vad jag är.

Å andra sidan kan jag ha nåt av pedantiska drag när jag väl har det städat, jag kan gå och pilla och pilla på saker (tex bordslampor, prydnadssaker) för att dom ska stå på precis rätt ställe och i rätt vinkel, så det bor allt en LITEN Maria Montazami i mig ;P

Men nåt som jag inte tål oavsett hur rörigt jag har det är tavlor och speglar etc som hänger snett!
Jag är fullkomligt ALLERGISK mot saker som hänger snett på väggarna, och är jag hemma hos nån som har tex en snehängd tavla så är det en kamp att inte gå fram och rätta till det hahaha.

Badrummet är ett annat ställe som jag oxå vill ha rent på, ibland kan jag slarva lite men oftast har jag det väldigt rent i badrummet, speciellt illa tycker jag om skitiga handfat.

Kram!

Stefan sa...

ha ha äntligen fick jag veta vad det handlar om för har haft symptomen länge,och gillar att skjuta upp saker till en annan dag..Antar medicinen heter "en spark i baken"? :)

Gullan sa...

Usch, såna mediciner ska man undvika, dom kan ha MKT allvarliga biverkningar såsom att man börjar ta tag i alla högar av allt som blivit liggande!
Skulle man ändå på nåt sätt få den medicinen, och man känner att lusten att börjar städa kommer krypande, så rekomendarar jag STARK att man snabbast möjligt intar horisontalläge och väntar tills anfallet har gått över :)

Stefan sa...

ha ha tack det funkade och anfallet har nu släppt.. :)

Jenny - Hugos mamma sa...

Nämen, finns det fler som lider av samma sak som jag!?;)

Gullan sa...

Vi har snart samlat ihop till en hel AP-grupp nu snart jueh ;D

Eller är detta månne en dold folksjukdom ;O